Skip to main content

Coefficient of friction

 Coefficient of friction

The dimensionless quantity that relates the frictional force ( f ) to the load or normal force (N).

Coefficient of Static friction

                            ရပ်နေတဲ့ အရာဝတ္ထု တစ်ခုကို အားတစ်ခု ပေးလိုက်တဲ့ အချိန်မှာ အရာဝတ္ထု က မရွေ့ခဲ့ဘူး။ Newton's law အရ အရာဝတ္ထုကို မ​ရွေ့ အောင်လုပ်ထားတဲ့ ဆန့်ကျင်ဘက် အားတစ်ခု ရှိနေပါတယ်။ အဲ့ဒီအားကို static friction ပွတ်မှုအားလို့ ခေါ်ပါတယ်။ Static friction force က applied force စိုက်ထုတ်လိုက်တဲ့ အားထက် များနေမယ်ဆိုရင် အရာဝတ္ထုက applied force ရဲ့  opposite direction(ဆန့်ကျင့်ဘက်) ကိုရွေ့ သွားမှာပါ။
                            Applied force ကို ထက်တိုးလိုက်မယ်ဆိုရင်လည်း ဝတ္ထုက မရွေ့နိုင်သေးပါဘူး။ Applied force က force of static friction ထက် သိသိသာသာ မများသ၍ ရွေ့မှာ မဟုတ်ပါဘူး။ 

Coefficient of Kinetic ( Sliding ) Friction

                            အရာဝတ္ထု တစ်ခု အပေါ်ကို သက်ရောက်လိုက်တဲ့ အားတစ်ခုက force of static friction ထက် များသွားပြီဆိုရင် အရာဝတ္ထု စရွေ့ ပြီ။ အရာဝတ္ထုရဲ့ ဆန့်ကျင်နေတဲ့ အားတစ်ခု ရှိပါတယ်။ အဲ့ဒီအားကို Sliding or kinetic friction လို့ခေါ်ပါတယ်။ 
                        အရာဝတ္ထုရဲ့ ရွေ့နေတဲ့ နှုန်း (speed) များလာရင် ဝတ္ထုနဲ့ ထိနေတဲ့ မျက်နှာ ပြင်ကြားမှာ ရှိတဲ့ ပွတ်မှုအား ( frictional force ) လျော့လာတယ်။ 
                            Sliding friction က speed အပေါ်မှာ မှီခိုနေတာလား? လွတ်လပ်နေတာလား?
        

                        


Comments

Popular posts from this blog

The Doppler Effect

  The Doppler Effect Chapter (14) sound အခန်းမှာ နောက်ထပ် လေ့လာရမယ့် စိတ်ဝင်စား စရာ အကြောင်းတစ်ခုကတော့ Doppler Effect ဖြစ်ပါတယ်။ Doppler Effect ကို ရွေ့နေသော အရာဝတ္တုတစ်ခုရဲ့  အလျင်( speed/ velocity) ကို Radar နဲ့ တိုင်းတာနဲ့ နေရာမှာအသုံးအများဆုံး အဖြစ်တွေ့ရပါတယ်။ What is Doppler Effect?                The apparent change in frequency of a sound source due to relative motion between the source and the observer is called Doppler Effect (or doppler shift).           Doppler Effect  ကို အဝေးပြေးလမ်းမ တွေမှာ radar သုံးပြီး သတ်မှတ် အရှိန်ထက်  ပိုမောင်းတဲ့ ကားတွေကို စောင့်ကြည့်တဲ့ နေရာမှာလည်း အသုံးချနေပါတယ်။          Effect ရဲ့ ပမာဏ ဟာ ကားရဲ့ speed ပေါ်ကို မူတည်ပါတယ်။ Computer က တွက်ချက်ပြီးတော့ တစ်ဖက်စောင့်ကြည့်တဲ့ လူဆီမှာ ပြသပေးပါတယ်။ အကယ်၍ သတ်မှတ် အမြန်နှုန်းထက် ကျော်နေပြီဆိုရင် ကားမောင်းတဲ့ သူက သတိပေးချက် အသံကို ကြားရမှာပါ။

Centripetal Acceleration

  Centripetal Acceleration ကားတစ်စီးဟာ စက်ဝိုင်းပုံ လမ်းကြောင်းတစ်ခုကို ကိန်းသေ အလျင်နဲ့ constant velocity နဲ့ သွားနေတယ်လို့ စဉ်းစားကြည့်ရအောင်။  အဲ့ဒီကားမှာ acceleration ရှိနိုင်လား။????? ကျွန်တော်တို့ ပထမဦးဆုံး စဉ်းစားမိမှာကတော့ no ဆိုတာပဲဖြစ်ပါလိမ့်မယ်။ Velocity က constant ဖြစ်နေတဲ့ အတွက်ကြောင့်ဖြစ်ပါတယ်။  Acceleration is the time rate of change of velocity. စက်ဝိုင်းပုံ ပတ်လမ်းမှာ velocity က direction ပေါ်မူတည်ပြီး ပြောင်းလဲနေပြီဆိုရင် acceleration  ရှိနေပါပြီ။ Uniform circular motion မှာ လိုအပ်တဲ့ acceleration ကို centripetal ("center-seeking") acceleration လို့ ခေါ်ပါတယ်။ Acceleration က စက်ဝိုင်းရဲ့ ဗဟို ကို တည့်တည့် ဦးတည်နေပါတယ်။  Velocity ရဲ့ directionကတော့ စက်ဝိုင်းကို ဝန်းထိမျဉ်းတစ်ခုအနေနဲ့ တည်ရှိနေပါတယ်။ စက်ဝိုင်းပုံ လမ်းကြောင်းပေါ်က ဘယ်အမှတ်နဲ့ မဆို စက်ဝိုင်းရဲ့ အချင်းဝက်နဲ့ ထောင့်မှန်ကျနေပါတယ်။ Formula Derivation of Centripetal Acceleration Centripetal acceleration သာ မရှိဘူးဆိုရင် အရာဝတ္ထုကို စက်ဝိုင်းပုံ လမ်းကြောင်းတစ်ခုလို့ ဖော်ပြလို့မရပါဘူး။ Cen...

Conservation of Angular Momentum

Conservation of angular momentum is a physical property of a spinning system such that its spin remains constant unless it is acted upon by an external torque. (ပြင်ပအားတစ်ခု သက်ရောက်မှု မရှိမခြင်း လည်နေတဲ့ ဝတ္ထုတစ်ခုဟာ ဆက်လက်လည်ပတ်နေအုန်းမှာပဲ) (The speed of rotation is constant as long as net torque is zero.)     ရေကူး diving ပစ်တဲ့ အားကစားသမားတွေ ဟာ conservation of angular momentum ကို လက်တွေ့ သိနိုင် မြင်သာတဲ့ ဉပမာ တစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။ Ice skater လို့ခေါ်တဲ့ ရေခဲပြင် ဘဲလေး အက ကတဲ့ လူတွေကလည်း ဥပမာ တစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။ ခန္ဓာ ကိုယ်ကျုံ့ လိုက်တဲ့အချိန်မှာ radius နည်းသွားတယ်။ Rotational Inertia လည်းနည်းသွားတယ်။ Rotational inertia နဲ့ angular velocity ပြောင်းပြန်အချိုးကျတဲ့ အတွက်ကြောင့် ခုန်ချတဲ့ ရေကူးသမား ဟာ ပိုပြီးမြန်လာတယ်။ ပိုလှလာတယ်။ မြင်သာမှု အရှိဆုံး ဥပမာ တစ်ခု ဖြစ်ပါတယ်။